INFORMACJE

Wednesday 1 June 2016

INTERNET DZIECI


CZEŚĆ!


Dzisiaj jest 01.06- dzień dziecka, dlatego wszystkim dzieciakom spełnienia marzeń. Ale przejdźmy do meritum. Chciałabym coraz częściej wyrażać tutaj swoje zdanie, na to też znajdzie się miejsce. Szczerość 100%. Zapraszam



Ostatnio byłam za granicą w 3 krajach, chodząc po ulicach, uliczkach różnych miast, zauważyłam niewielką ilość dzieci. Jedyne dzieciaki jakie widziałam to te w wózkach, z rodzicami lub na wycieczkach. No cóż, może były w szkole, ale w weekendy też? 


To martwiące, że większość dzieciaków dzisiejszych czasów swój wolny czas, po szkole, w weekendy spędzają w internecie. Rodzice nic z tym nie robią- jak dla mnie to przykre. 
Dzieci powinny jak najwięcej przebywać na dworze, z kolegami, koleżankami, na rowerze,rolkach, desce, na placach zabaw, a nie w domu, przed komputerem, telewizorem, komórką, tabletem, konsolą. 

Według mnie tego typu sprzęty nie uszczęśliwiają dzieci, zabijają ich czas, uzależniają i przyciągają wyglądem, sposobem wykonania.

Nie chce kierować się stereotypami, że wszystkie dzieci tak robią, bo tak oczywiście nie jest. Ja sama dużo korzystam z internetu, jestem na bieżąco, spędzam w nim większość dnia, bo tutaj pracuje. Bez internetu jak najbardziej mogłabym przeżyć i nie kłamię.


Cieszę się ogromnie,że urodziłam się w czasach kiedy internet nie był tak bardzo popularny, nie miałam telefonu ani komputera,internetu zaczęłam używać mając ponad 10 lat i jedyną stroną jaka dla mnie istniała były gry.pl Do założenia facebooka nakłoniła mnie koleżanka. Dzisiaj mam wiele kont na social mediach, czasem się przydają, prowadzę bloga, pisze, co zajmuje trochę czasu, dlatego spędzam sporo czasu w internecie i przyznaję się do tego. 


Aspekt, który chciałabym także poruszyć to zalety internetu. Daje nam możliwość rozwoju swoich hobby, pasji, zainteresowań,  jest to miejsce pracy i nie tylko. Internet to źródło wiadomości, informacji, możemy tam sprawdzić co tylko chcemy, ale spędzajmy w nim jak najmniej czasu.


Nie chcę przedłużać, dlatego powoli kończę :) 

Podsumowując, jeżeli macie możliwość, to proszę was, aby odciągać, zniechęcać dzieci do grania i siedzenia w internecie. Wyjdzie im to na dobre, niech wykorzystają dzieciństwo jak najlepiej, bo potem czasu nie cofną, nie będą miały cudownych wspomnień. Jeszcze teraz nie mają świadomości tego jak internet na nich wpływa. 

Dbajcie o to, aby wasze młodsze rodzeństwo nie siedziało tyle w "zabijaczu czasu", ale niech wyjdzie na dwór, pogra w piłkę, pojeździ na rowerze,a jeśli sprzeciwia się temu co mówisz zaproponuj wspólną zabawę, jedźcie gdzieś razem, cokolwiek.



Mam świadomość tego, że niektórym nie spodoba się ten post, trudno. Szczerze, ciężko mi było napisać go jak najlepiej, te słowa nie do końca odzwierciedlają to co myślę, ale mam nadzieję, że większość z was to zrozumie.


Nie chce was pouczać, mówić co macie robić, bo nie mam na to wpływu i nie mam takiego prawa,ale wierzę, że każdy kto czyta ten wpis odbierze go na swój sposób. Już niedługo powinien pojawić się post dotyczący rodziny, jeśli jest ktoś kto chciałby mi pomóc w tym jakie aspekty mam dokładnie poruszyć, to proszę o komentarz. 


Jeśli dotarłaś/dotarłeś do tego zdania i skończyłaś/skończyłeś czytać post, wyłącz komputer i idź na dwór, poczytać książkę lub się pouczyć, buźka

Natalia

Niedługo posty z wyjazdu ;)






No comments:

Post a Comment